15 Temmuz 2013 Pazartesi

Faydalı uygulamalar:fırın temizleme

Ramazanda  fırın mı temizlenir demeyin. Zaten iftarla sahurun arası çok az biliyorum. Ne zaman uğraşayım diye düşünmekte haklısınız ama bu uygulama oldukça pratik.
Bize gereken benim evde sürekli bulundurduğum sıvı amonyak .Ecza deposunda litrelik ambalajla alır uzun süre kullanırım. Fakat bu uygulama  için eczaneden alınacak 50 cclik şişe de yeter.


Fırın 60-70 derecede ısıtılacak. İki tane ısıya dayanacak kap birine kaynar su konup alta yerleştirilecek. Üste konacak kaba bir fincan amonyak dökülülecek ve fırın kapağı kapatılıp birkaç dakika daha çalıştırılan fırın da kapatılarak bütün gece bekletilecek.Amonyak kokusuna karşı işlemi mutfakta olmadığınız bir sırada yapmakta yarar var.
Ertesi gün fırın açılıp havalandırılıp boşaltılır
Biraz amonyak eklenmiş bulaşık deterjanı ve süngerle kolayca temizlenir.
İşte sonuç.  Denemeğe değer.
Benbu işlemi sıcaksuya eklediğim amonyak ve deterjan ile aspiratör,ocak çevresi fayanslar ,ocağın ızgaraları ve başları ile   çelik tencere diplerinde hep uygular ve iyi sonuç alırım.

11 yorum:

ADC ŞEKER dedi ki...

ne güzel olmuş misss

Lezzet Taneleri dedi ki...

ellerine sağlık mis gibi görünüyor.bloğunuzu takipçi oldum.blogda yeniyim...bende beklerim....

nalan dedi ki...

ADC ŞEKER,döndü;Faydalı bir bilgiyi paylaşmıştım,ben sadece amonyaklı ıcak su ile silerdim. Buharla daha kolay temizleneceği kesin.
Bu vesile ile sizi burda görmek ve tanımakla mutlu oldum.Hoş geldiniz.

nalan dedi ki...


Döndü,iyi de şekerim ben seni listeme eklemiştim.Herhalde görmedin:))
Ama çok gerekliyse takipçin de olurum.Ben bu takip işlerinden ziyade blog listemden okurum blogları.
Aman kızma:))

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

MERHABALR
ÖNCELİKLE SİZİ YENİ TAKİBE ALDIM
DÖNDÜDE GÖRÜNCE İSMİNİZİ Bİİ ZİYARET EDEYİM DEDİM BİDE NE GÖREYİM
İYİ OLACAK HASTANIN DOKTOR AYAĞINA GELİR MİSALİ FIRIN TEMİZLEME TAMDA BU GÜNLERDE KARA KARA BNUN DÜŞÜNÜYORDIM
ÇOK TEŞEKKÜRLER BENDE BEKLERİM
HAYIRLI GECELER

nalan dedi ki...

Sengül,hoşgeldin. Ne güzel olmuş.İşe yaradığına çok sevindim.Denerken resimlersen paylaş d baen de göreyim emi.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

hımmm denemeli mutlaka.hiç kullanmadım amonyak ama bana da pratik geldi.teşekkürler şekerim...

uzmanamator dedi ki...

çok güzelmiş ama evde küçük çocuk varken ve açık mutfakta ne zaman deneyebilirim kara kara düşünüyorum şuan

mavii dedi ki...

Bende hep yagcozle siliyorum yeterli olmuyor firini acmadigim gun yok bide amonyakla deniycem izgara telinin uzerinde balik pisirmistim zamanla icinde kaldikca kixartma tencerelerinin alti gibi oldu deniycem bu amonyaki mucit ablam:)

MAYRI dedi ki...

oh misss.....

Bugün ne yapiyorum dedi ki...

Gözlerim yandı amonyağı koyarken bile. Küçük bebeğim de var çok fena koktu ortalık. Başka fırın temizleme yöntemi var mı?